сряда, 31 октомври 2012 г.

Пет екипажа на кораба "Памет"

Предстои да отбележим 135 години от Освобождението на България от турско робство. Как да направим така, че да възпитаме у съвременните деца любов и уважение към миналото, подвига, саможертвата? Да научим, но да е забавно, интересно, запомнящо се.
Това ще бъде един малък проект на моя клас, който ще използва част от часовете на класа, но по-често ще излиза извън класната стая.

понеделник, 29 октомври 2012 г.

"Ораторско майсторство и презентиране for dummies"

Искаме да получим добра работа, да ни повишат, да ни уважават колегите и подчинените, да си уредим среща...Ключът е в това, което казваме! В епохата на информацията ораторските умения са по-важни отвсякога. Авторите на книгата  Малкълм Къшнър /професионален говорител и хуморист/ и Д-р Роб Йънг /водещ на how to Get Your Dream Job no BBC/  казват: "Не вярвайте в мита за "родения оратор".

събота, 13 октомври 2012 г.

Презентация на автор

Обучение чрез забавление с компютъра. Знам, че има много колеги противници на тази теза, но ако това на сегашния етап е начин да накараме учениците да пишат домашни и да знаят, не виждам нищо лошо. Презентацията е домашна работа, която учениците приемат и изпълняват с удоволствие. И не става въпрос просто за копиране на информация от интернет пространството...

Малко българско училище в Чикаго

Чували сме, че в Чикаго се намира една от най-големите български общности извън територията на РБългария. Четохме книги, гледахме филми за „трънливия” път на емигранта. Искаме да вярваме, че тези българи, които поеха по него, са осъществили своята мечта за по-добър живот. Вярваме, че винаги ще носят в сърцата си топлия спомен за онова място, което свързваме с думичката родина. Но какво се случва с децата, родени далеч оттук? Какво е за тях България?
В Чикаго има малко българско училище, което миналата учебна година е издало 151 свидетелства за завършен клас!

петък, 5 октомври 2012 г.

Ден на усмивката

Получих най-хубавия ден на усмивката от класа, на който съм класен ръководител/ 7-а/ - Когато отключих стаята, тя грейна с десетки усмихнати балони и човечета, а децата се бяха строили зад гърба ми в коридора(нямах час с тях), лицата им светеха, озарени от най-големите усмивки, а очичките им чакаха моята!

четвъртък, 4 октомври 2012 г.

"На прощаване" от Христо Ботев - тези

Направи ми впечатление, че на националното външно оценяване след седми клас, в края на миналата учебна година, задачата, която най-много беше затруднила седмокласниците, е въпрос върху изучавано литератулно произведение. Това е от т.нар. задачи със свободен отговор и точно този въпрос изисква да се покаже разбирането на условния характер на литературата, авторовите послания, символи... Реших да събера няколко примерни въпроса и кратки отговори, дано да са от полза за ученици и колеги.